visualimpact_vorm1

Cyclomedia Geofort

Brandstory (werkvoorstel in ontwikkeling)

Opdracht

CycloMedia brengt de openbare ruimte in ons land in beeld met hoogwaardige 360° straatfoto’s en luchtfoto’s met GIS-nauwkeurigheid. In het vergadercentrum van museum Geofort wil Cyclomedia een ruimte inrichten op een wijze waarmee het merkverhaal van Cyclomedia kan worden verteld.

Visual

Bij het ontwerp en de inrichting van de ruimte ging Visual Impact uit van de geografische waarde van 360º straatbeelden en luchtfoto’s. Met als doelstelling: Het samenspel, design en beeld, inzetten om tot een doeltreffend en tijdloos communicatiemiddel te komen. Luchtfoto’s worden gemaakt door een vliegtuig die een hondertal superhoge resolutie beelden combineert tot één optimaal gedetaileerde foto van onze landschappen. 360º foto’s gebruiken een zestal optische lenzen om tot één beeld te komen.

Impact

De beeldproducten Chairousel en Aeriatlas dienen niet alleen als presentatieproduct maar ook als uniek designstuk. Chairousel is een dozijn stoelen bestaande uit edelstaal, nubuckleer en een flexibele dia-acrylate rugleuning met daarop een deel van de 360º graden foto van Cyclomedia. Samen slaan de stoelen een volledig 360º beeld. De Aeriatlas gebruikt geografische informatie en laat zich inspireren door het maakproces van een luchtfoto. Zo functioneert het zowel als lamp als ook communicatiemiddel. Aeriatlas bestaat uit bijna 100 panelen, die in diepte verschuiven en ieder een individuele foto tonen die samen één luchtfoto maken. Het product wordt zo een communicatiemiddel, lamp en foto-installatie in één.